tisdag 4 februari 2014

Fram och tillbaka.



En trött mamma vid köksbordet. Blickar ut på vägen, hockeytrafiken passerar just nu, matchstart om tjugo minuter ungefär. Jag och August har precis kommit innanför dörren. I dag blev det en promenad in till Leksand för att dejta Vilda. Bus och lek på deras dansgolv innan vi plockade upp Grynet på kontoret och började vandringen den låååånga vägen hem.

Som jag alltid säger, skönt att röra på kroppen men jag var nära att ge upp nu på vägen hem. Becksvart, isiga åkervägar och trött knä var ingen bra kombination men jag kände mig så kass om jag skulle ringa efter assistans att jag fortsatte färden. Och hem kom vi.  Men jag tror att det dröjer innan jag går tur och retur igen.
Eller det vet jag att det gör. Dröjer alltså.

Nu ska vi kila upp och mysa i badet innan "nattningsrutinerna" startar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar