tisdag 18 februari 2014

Att bli människa igen.

Tänk vad lite sömn gör för själen. I dag vaknade jag runt åtta och kände att jag var mer människa än på många dagar och jisses vilken skön känsla det är. För att inte braka ihop igen så tog vi en lugn morgon utan stress och press. Men nu så befinner jag mig på kontoret och har precis vaggat busen till sömns. Arbetar nämligen med projekt "att få tillbaka våra underbar rutiner igen" efter sjukdomsveckan där allt raserades men peppar peppar så börjar det rätta till sig igen. 


Annars då? Jo solen skiner. Den låter sina strålar värma oss leksingar i dag och det var så underbart att kliva ut genom dörren, stanna upp och ta ett djupt andetag. Frisk luft(-5 grader) och sol, nästan lite vårkänsla över det och det ger så mycket energi. Snötäcket minskar i rasande takt och buskarna börjar knoppas. Min första spontana tanke var att jag ville ut och springa(?) men med tanke på min otränade kropp så var jag tvungen att stanna vid tanken. Men jag ska verkligen försöka ta mig tiden att gå en lång härlig promenad innan solen ger upp för dagen så därför måste jag börja arbeta nu.

Men den här känslan efter en god natts sömn i kombination med solens strålar. 
Underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar