torsdag 9 januari 2014

Att vara en splittrad själ.

I dag är en seg dag. Vi har ärligt talat inte gjort många knop och att jag överhuvudtaget har startat datorn är en bedrift i sig. Alla sover utom jag. August snusar, Grynet snarkar och katterna ligger i en hög och sover djupt. Det är en gåta att jag klarar av att hålla mig vaken men jag känner att jag måste om jag ska klara av att sova när natten kommer.


Jag är inne i en period som jag skulle förklara som förvirrad. Det är tankar som snurrar dygnet runt om precis allt och inget. Jag känner mig splittrad och allt funderande gör att hjärnan kokar över. Det har gått så till den milda grad att jag inte vet i vilken ände jag ska börja för att reda ut det hela. Hela själen känns spretig och det krävs inte mycket för att jag ska begrava huvudet i händerna och sucka djupt. Allt känns i den stunden så övermäktigt. Och vissa dagar, såsom vardagar, sker det aningen mer ofta än helgerna. För på helgerna är tryggheten hemma och jag kan krypa in i hans varma famn med en puss på pannan och peppande ord i öronen. Det krävs inte så mycket mer än så men svårt att få till när tryggheten måste jobba och vi skrotar runt här hemma. Plockar lite här, plockar lite där, övar på att gå, läser en saga, kör lite krypträning, sjunger en sång och tar en uppfriskande promenad som rensar själen, åtminstone för stunden.

Men nu ska jag och min förvirrade själ kolla in ett ämne som fascinerar mig...jag kan liksom inte bestämma mig om jag tror på det eller ej. Och det kommer förmodligen att vara en gåta tills den dag jag eventuellt utsätter mig för det. 

Vad jag pratar om?
Hypnos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar