torsdag 19 december 2013

Inte min dag i dag.

Regnet smattrar mot rutan. Det är mörkare än det går att föreställa sig utomhus. Jag är lite tung inombords. Trots juletider och allt så är det något som tynger mig. Inget som jag känner för att dela med mig av men som alla vet så är det vissa perioder som känns jobbigare än andra och det är inget att göra åt det mer än att hålla huvudet ovan vattenytan och fortsätta simma. 



Grynet fjäskar i hopp om att få smaka lite giraff.

Så för att få lite gjort denna händelselösa dag så ska jag gå ner och laga lite mat till August samt ta reda på tvätten. Köttfärsfräs med majs står på morgondagens meny(dagens middag har han redan intagit, jag ligger allt som oftast en dag före i matlagningen, allt för att slippa en hysteriskt hungrig pojke). Och så ska jag såklart laga lite till oss vuxna, mannen är på möte så vi har sen middag även i dag. Ja mer än så blir det inte. 

Åtminstone inte i dag. 
Däremot bestämmer jag att i morgon är en mycket bättre dag.
Det är trots allt fredag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar