tisdag 5 november 2013

Vår tisdag.

Mina pojkar ligger och sover och jag har ägnat kvällen åt att sortera bilder. Hittills har jag bara laddat över dem från kamera och mobil men nu är allt sorterat. Lite kvar i dropbox men annars klart och det känns så bra. Att få en liten överblick och sortera ut sådant som inte är bra. I morgon ska jag arbeta på att få klart det sista och efter det kommer jag att hålla koll. 

I dag har jag och August varit till Insjöns församlingshem på Babyöppet och träffat andra små liv och deras mammor. Väldigt mysig stund även om det blev lite mitt i mat och sovtid men det gick fint ändå. Det var både sång och lek på schemat. Mest intressant var såklart det stora havet av leksaker och det var mycket att smaka av. Fröknarna var otroligt gulliga och omtänksamma och vi fick möjlighet att träffa några nya bekantskaper. Från vår föräldragrupp var även Greta, Hanna, Karin och Oskar med. Efter en trevlig stund styrde vi mot Leksand och lite lunch med sällskap innan det blev en långpromenad runt i Leksand. Skönt och bra för själen. Det är trots allt något otroligt välgörande med att promenera och jag måste försöka hålla i det nu när jag kommit i gång. En om dagen är mitt mål. Låter inte så mycket, men ack så svårt det kan vara att få till vissa dagar och jag är lika glad för varje avklarad promenad.

Under morgondagen har jag lyckats styra upp att hela vår föräldragrupp ska träffas hemma hos familjen Karlsson/Emanuelsson. Det ser vi framemot och för att orka med det så är det hopp i säng nu. Men först väcka snarkaren som ligger jämte...han måste faktiskt borsta tänderna men han kommer inte att tycka att jag är någon rolig prick som inte låter honom vara... August har det rätt bra som bara har två små gryn att ta hand om än så länge.

 Grynet sommaren 2010

Sov gott!
Kramar

Ps. Det kommer mer Tradera auktioner!!! Lovar!! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar