torsdag 17 oktober 2013

Kommande inbjudning?

Nej men hallå där!
Nu händer det saker vill jag lova. Utanför vårt fönster trillar snön ner. Japp. Det är sant. Nu är det dags. Raggsockor är framplockade. Och det behövs för vi bor nämligen i en liten röd stuga på landet. En stuga som är lite kylig vintertid och kräver att man har varmt om kroppen. Det drar lite vid fönstren och golvet i köket är isande kallt men tack och lov stiger värme och så även hemma hos oss vilket gör att vi har varmt och gott i vårt sovrum/allrum.
Med stuga så menar jag verkligen stuga. Det är litet och alla saker står i en salig röra. Men vi trivs och det fungerar. Om jag kan få tummen ur och tömma kameran så kan jag säkerligen ge er en liten rundvandring här hemma men då måste jag verkligen städa golvet i köket först. Jisses, man kan tro att det farit fram ett gäng grisar på vårt vita(hrmm...vem valde vitt golv i köket?) golv. Men så fort de sakerna är åtgärdade kan jag faktiskt bjuda in er till vårt hem.


Dock blir det inte tal om någon städning i dag. Icke. Vi ska, alltså jag och grodan, förflytta oss en våning upp och kika på gårdagens bonde söker fru innan vi gör natter och drömmer om morgondagen. Då vankas det babymassage, perfekt avslut på denna veckan innan vi tar helg. 

Sköt om er där ute!
Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar