fredag 11 oktober 2013

Fredagsfeeling.

Jag börjar sakta men säkert att återvända till ett livsdugligt tillstånd. Febern minskar, hostan dämpas och tröttheten förpassar sig till nattetid. Dock har jag kvar mina välfyllda bihålor och snoriga näsa men det ger sig nog snart det också. 
Och det är väl helt perfekt att jag går mot friskare tider då det är fredag i dag och det betyder att helgen är nära nu. Väldigt nära. 

För August del så innebär fredag också massage. Något han är helt ovetande om men brukar uppskatta när vi är på plats. I dag följer dock inte jag med utan far och son ska ha lite kvalitetstid tillsammans. Helt rätt tycker jag. Och under tiden får jag roa mig med en bok och en kopp te eller dylikt. Det är bra mysigt med de här små träffarna som vi har, både babysimmet och massagen. Tillfälle att träffa andra bebisar och deras föräldrar, förhoppningsvis lite nya bekantskaper i framtiden och det är aldrig fel. Det finns så många fina människor där ute och just fina människor anser jag att man aldrig kan få mycket av.


Men nu ska jag göra min son presentabel, vilket är detsamma som att krypa ur pyjamasen. Tycker nog allt att det är dags för det nu när klockan är mitt på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar