måndag 2 september 2013

När tiden är kommen.

Ute skiner solen. Kylan biter lite i kinden. Man känner att det är höst nu. Den kom som på beställning nu när vi klev in i september månad. Härligt tycker jag, hösten är en tid för nytt. Förändring och nytänk. Så i dag har jag ägnat mig åt precis det. Planerande och har nu mängder av anteckningar som ska bli verklighet. I morgon startar jag projekt: att bo i ett fungerande hem. Kan kanske låta enkelt men i detta hem, som är litet och har alldeles för mycket prylar så kommer det att bli en utmaning. Det ska rensas ur garderober, lådor ska sorteras, rum ska städas...och jag ska dag för dag denna veckan ta ett rum i taget och i slutändan ska vi ha ett hem utan en massa krims krams. 

I morgon vankas "lilla rummet" som i vårt hem är garderob. Jag har en liten gruvsam känsla inombords då det är mycket kläder som ska sorteras och tas hand om på olika sätt. Sparas, slängas och säljas. Tråkigt, gruvsamt men ack så skönt när det är klart, som alltid när det gäller sådana här saker. Så i kväll ställer jag och August klockan för att i morgon starta dagen med en promenad och styrka innan vi kör så det ryker.

IKEA/tjusig

Och för att komma i ordning i hallen så behöver vi lite hjälp. Nämligen två av dessa skohyllorna som ska hjälpa oss med vårt stora problem. Vi(läs:jag) har alldeles för många skor och de finns inte plats för dem men jag har nu kommit fram till bästa lösningen. Så OM ni har vägarna förbi IKEA och Leksand, snälla snälla hör av Er. Det skulle hjälpa oss så enormt mycket och jag skulle vara otroligt tacksam. 

Belöningen för att jag tar tag i detta?
Ett abonnemang hos Netflix eller annan internettjänst där jag kan kan kolla i kapp lite filmer som jag missat på sistone. Krypa ner i sängen med grodan, tända några ljus, knapra lite morötter och bara vara. Blicka ut över hemmet och gilla det jag ser, utan att känna ångest- bara ren lättnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar