torsdag 12 september 2013

Det blev en nyttodag.

Vi har fixat och vi har donat i dag. Och tro det eller ej men hemmet börjar se dugligt ut, jag kan nog faktiskt till och med öppna dörren i morgon när Johanna knackar på. Skönt också om i fall att det kanske är regn, att vi slipper sitta ute och huttra bara för att våra (numera före detta) inneboende har sizen av en bäver. Inte okej. 

Men nu har jag alltså ägnat mig åt det i dag. Städat. Plockat. Dammat. Plockat lite till. Ja, samtidigt som jag har roat lille grodan. Inte en helt lätt uppgift att lyckas göra både och men det har gått och inga sura miner har jag fått, därmed tycker jag att jag får MVG på dagens göromål.

Nu ska jag lyxa till det med Broadchurch, näst sista avsnittet i dag, och sedan ta en dusch innan sängen kallar. I morgon är en ny dag och förhoppningsvis så är jag inte på samma nivå då utan kan vara lite social och vara där det är människor. Men det visar sig då. Nu är jag nöjd med dagens arbete. Man ska vara glad för det lilla.

Så nu njuter vi av kvällen. Jag och min lilla groda framför dumburken.

Sommarens badpojke 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar