måndag 19 augusti 2013

Nystartsdags.

Hallå där skolstartsmåndag. Nu känner jag att hösten är här. Det kommer liksom per automatik när skolorna startar och allt går tillbaka i rutinerna som krävs för att få vardagen att fungera. Jag och grodan har dock inte så mycket till rutiner i våra liv. Vi tar dagarna lite som de kommer men det kommer snart att bli ändring på torpet även här. I morgon börjar nämligen jag mitt "nya" liv.  
Det livet som är mer fyllt av energi och glädje, kanske låter det lite larvigt men meningen är att jag ska lägga om både kost och träning så att jag mår bra igen. Jag gör det dock inte på egen hand. Jag får hjälp av en supergo tjej som heter Emelie och jobbar som personlig tränare och kostrådgivare i sitt företag Style your body & plate. I går kväll kom underlaget för de tio kommande veckorna och jag kör i gång i morgon tisdag då jag dessvärre inte hann fylla upp kyl och frys samt planera den kommande veckan i matväg och träningsupplägg. 


Som med allt här i livet så måste man planera mera och det kommer förmodligen att bli mitt viktigaste verktyg för att klara av detta.Planering. Mitt mål i slutändan med detta är att gå ner 15kg. Inget som sker på 10 veckor men bara att komma en bit på vägen kommer ge mig kicken att fortsätta. Sedan är såklart inte enbart målet att gå ner i vikt...en stor del av det hela är att jag vill blir stark igen. Tror inte det finns en muskel kvar i min kropp. Tråkigt men sant, tappade enormt mycket under graviditeten och grodan blir inte lättare med tiden nu heller så det är dags att skärpa sig. Tacka gudarna för att Emelie vill hjälpa mig.

Så när andra har skolstartsdag i dag så kör jag "mitt nya liv" start i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar