söndag 23 juni 2013

En lugnare söndag.

En skön söndag börjar lida mot sitt slut. Fick en välbehövlig sovmorgon och en lugn start på dagen. Mys i sängen och chansen att långsamt vakna till liv och gnugga gruset ur ögonen är guld värt. Blev lite sent i natt då jag lyckades fastna i en film som jag sett typ hur många gånger som helst men ändå var tvungen att se slutet på. Helt onödigt men samtidigt kan det vara så skönt när man är så där trött att bara slötitta och inte behöva fokusera till hundra för att inte missa något viktigt.


Startade dagen lite senare än vanligt med en brunch på Siljan. Gott med mat i magen och härligt att sitta med enbart familjen som sällskap. Det är väldigt sällan som vi är bara VI därför så måste jag säga att jag uppskattade det enormt mycket. Att sitta ner med Tobbe, knoddas och Grynet i lugn och ro. Vi pratade rent allmänt om livet och det kändes välbehövligt. Att ta den där pausen från allt socialt och bara vara tillsammans här och nu. 

Och efter vår lilla paus från omvärlden så återvände Tobbe till jobb och jag till umgänge med vänner. En rätt lagom nivå på söndagsbestyr. Ny energi har tankats så att det finns lite att ta av innan det blir måndag och ny vecka. Men först ska vi fortsätta med söndagsmys. Jag och min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar