tisdag 25 juni 2013

Besiktning av morsan avklarad.

I dag har jag varit till barnmorskan för kontroll efter förlossningen. Hur jag mår, min upplevelse, preventivmedel och undersökning. Och det var nästintill att hon tappade hakan över min enkla och otroligt snabba förlossning. Ja, jag har insett att jag verkligen inte ska klaga utan jag kom oförskämt lindrigt undan smärtor och annat obehag. Ändå har jag fått uppleva den där enorma kraften som finns inom oss och som på något fantastiskt sätt plockas fram per automatik och driver ut den lilla lilla människan som växt och frodats i magen. Hmm...det går verkligen inte att beskriva mer än så. Det var i alla fall enormt roligt att träffa henne i dag, samtidigt som när det var dags att säga hejdå kändes en aning sorgligt. Förmodligen blir det inte förrän nummer två ska komma till världen som vi träffas igen och vi som har så roligt på våra träffar. Mycket skratt och jag är så tacksam för allt som Eleonora gjort för oss. Vi har varit trygga och väl omhändertagna hela resan och jag hoppas att det är hon som följer oss nästa vända.

Besiktningen? Mycket Väl Godkänd.

lillgrodan 15 minuter gammal

Här är resultatet från denna resan. Ett stycke liten groda. På bilden alldeles färsk. Och jag, jag hade mitt lyckligaste ögonblick någonsin. Det finns ett liv före och ett liv efter. Och inget, verkligen inget  går upp emot detta. Livets mening.
  Jag älskar dig lilla skrotunge ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar