tisdag 23 april 2013

Vaknade av Litens skönsång...

Vaknade till liv av vår kära misse Litens skönsång. Han ville ha frukost. Inte sen. Utan nu. Nu på en gång. Och det har jag full förståelse för då klockan hunnit slå 09:00 och jag inte masat mig upp än. Men nu så, en timme senare sitter jag med frukost och dator redo för dagen. Liten har lagt sig, mätt och nöjd. Sambon drog i väg till Stockholm tidigt i morse och sitter just nu i bilkö på väg till jobbet. Tjohooo...tror jag nog allt att jag föredrar min lilla sovmorgon. Om jag orkar i dag, så ska jag försöka organisera vårt hem. Inte sådana här jobbiga saker men som att sortera upp alla papper, göra i ordning på skötbordet och tvätta några maskiner. Så inte så ansträngande kan tyckas och jag har ju faktiskt sängen nära till hands och kan slänga i kull mig om jag vill och behöver.

Ja, så tisdagen är här och jag ska försöka göra den så bra som möjligt med tanke på den gråa himlen som hänger över oss här i Ullvi. Inte så upplyftande kanske men med lite gott humör så kommer det nog alldeles säkert bli en toppen dag!!

Tjolahopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar