måndag 22 april 2013

trasig och trött...

Min frånvaro har varit total här inne och mycket beror på att min energi är på flykt. Jag vet inte riktigt vart den är men inte här hemma i alla fall. Det är så lugna dagar här hemma att jag nästan klättrar på väggarna. Inte van vid den här låga aktivitetsnivån och bristen på socialt nätverk. Helst av allt skulle jag vilja sitta och tjattra på ett fik som jag hade inplanerat i dag och det i sig är väl inte så krävande men jag har avbokat det. Det går bara inte och är bara att inse. Jag måste vila nu inför att den lille kommer och får ta var dag som den kommer i form av sängliggande och hemmasittande. Jag överlever. Och jag får helt enkelt lära mig att ta det lugnare. *pepptalk till mig själv*

Vilket peppande inlägg insåg jag precis. Men jag är nog lite låg helt enkelt för att jag inte klarar av saker som jag vanligen kan göra. Jag känner mig rätt så trasig och det är nog inte så konstigt med alla hormoner som är i omlopp och spökar med kropp och huvud. Ledsen för det. Jag ska försöka rycka upp mig själv till nästa inlägg.

Var på samtal hos min coach/psykolog i fredags. Alldeles för länge sedan jag var på plats och samtidigt har det nog varit otroligt nyttigt med ett uppehåll måste jag säga. Ett tag på slutet(innan jul) kändes det som att jag inte var mottaglig och att våra träffar inte gav något. Känslan var mest att det var drygt. Men det verkar som att uppehållet har behövts och jag fick mig en del tankeställare när jag nu åkte därifrån. Tobbe var också med då vi ventilerade en del inför förlossning(rädsla) och framtid samt mitt sätt att se på mig själv. Vi fick också en uppgift att från och med nu göra veckomatsedlar och storhandla. Så i går printade jag ner för denna veckan och sedan for vi till noret och handlade allt som behövdes. Ett stort steg och vi var mycket nöjda med oss själva när vi kom hem. Nu ska vi bara kämpa på och fortsätta detta...

Så trots detta deppinlägget så har vi åtminstone varit lite duktiga i helgen och fixat vår första storhandling. Vuxenpoängen bara haglar in här hemma i stuggu.
Woop wopp!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar