onsdag 17 april 2013

Inte direkt livat här inte.

Natten som passerade fick jag tro det eller ej en hel del sammanhängande sömn utan femtioelva toabesök,så jag kände mig som en ny människa när jag vaknade. Det är inte mycket jag begär tydligen för jag sov bara cirka en timme mer än tidigare nätter vilket kanske inte är så fasligt mycket men det gjorde susen för mig. Har nu tillbringat förmiddagen med städning av nedervåningen och ska nu ta tag i det som tar tid. Övervåningen. Men ack så skönt när det är klart och jag med gott samvete kan slänga mig på sängen och sova en timme innan kärleken kommer hem och ska rasta mig på åkervägarna. Kände att jag ville ha sällskap nu när jag inte har någon telefon att bära med mig. Och man vet ju aldrig. Bättre med sällskap och säkerhet i stället för att stå där med smärta och inte veta vart man ska vända sig. 

Så ni ser att min dag inte är direkt livad. Jag gör sådant som bör göras. I min takt. Och det tycker jag är gott nog. Har även gjort något som kändes galet vuxet. Jag har googlat dammsugare och bäst i test av dem. Vi behöver nämligen en ny och det är många saker som ska bockas av för att den ska vara godkänd i detta hemmet. Till exempel: lätt, smidig, hepa filter, tystgående, lång sladd, inte för dyr osv. Alltså inte bara. Men ett tag till ska vi nog klara oss med att dela dammsugare med svärisarna. Finns andra saker på inköpslistan som bör prioriteras i första hand. 


Nu ska jag dock städa klart här så att jag kan få den där timmens vila som jag suktar efter så enormt mycket. Storkok av mat i kväll så att vi kan frysa in och ha redo när bebis är här. Finns en ruskigt stor risk att inte fröken moi kommer att äta om det inte finns färdigt att bara värma så för säkerhets och -bekvämlighetens skull så gör vi det lätt för oss. Vuxenpoängen bara trillar in. Hejja oss!!

2 kommentarer:

  1. Du kommer tacka dig själv när du är helt utmattad av amning och sömnlöshet och kan enkelt hämta mat i frysen! Jag levde på smågodis och bullar de första månaderna... Man hade ju så mycket besök och fika hela tiden. :P
    Anna

    SvaraRadera
  2. Du är jättefin i den där hårfärgen...supersnyggt sörrö...
    Pssst! Vuxenpoäng är helt ok bara man behåller barnasinnet kvar ;)
    Kram på er =)

    SvaraRadera