onsdag 24 april 2013

Godmorgon solsken!


Solen skiner in och jag vaknade återigen av Litens skönsång. Eller ska jag säga illvrål. Vet inte hur jag ska förklara hur han låter, det är ett helt maniskt skrikande, som om vi har glömt bort att ge honom mat i flera dagar. Men det har vi såklart inte utan han har fått sina tre mål mat var dag och i morse var han inte särskilt populär hos mig då jag äntligen lyckats somna efter en natt av snurrande, kissande och tänkande. Dock är jag ju vaken nu så vi tar tag i dagen. Frukosten är intagen och jag ska snart göra mig i ordning så att jag ser lite vettig ut innan jag tar en promenad och börjar beta av dagens lista. Återigen massor av "lugna" saker att göra men ack så skönt när de är avklarade. Som att sortera kvitton och påbörja vår resa till ett välorganiserat hem utan överskott av prylar och var sak på sin plats. För det är vad som pågår. Jag ska rensa ut allt som inte används och målet är att vi ska ha ett hem som är enkelt att leva i.
Vad tror ni om det? 
Vi lever ju trots allt i ett konsumtions samhälle och jag känner att jag inte kan hantera det riktigt, det blir för mycket av allt. Gamla prylar, nya prylar, prylar man önskar sig. Och resultatet blir att det ligger saker överallt. Men inte använder vi oss av dem. Inte särskilt ofta i allafall. Utan de mest ligger i vägen och tar plats. När man retat sig tillräckligt länge på att det är i vägen så byter man bara plats och tror att det ska bli bättre. Men det blir det sällan. Så organisering av stuggu i Ullvi påbörjas i dag. Tror det kan bli riktigt bra i slutändan. Bara att ta det bit för bit så ska det nog bli kanoners i slutändan!! Hejja hejja!!

Och gaphalsen då...ja, han har lagt sig tillrätta för att sova nu. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar