fredag 5 april 2013

Fredagsmåsten och fredagsmys.

Solen strålar utan för fönstret, temperaturen ligger på en härlig nollgradig skala och katterna sitter på fågelspaning. Nyhetsmorgon rullar och jag sprättar kantband på en bäddmadrass som snart ska sys. En fredag morgon när den är som bäst. Självklart saknar jag mannen som befinner sig i storstan på arbete men han kommer hem till natten och dagen kommer att rusa förbi, så som de gör varje dag. 

Får bli en promenad dagen till ära. Packning av väska(?). Bakning. En tur till noret för att jag måste och sedan så bjuder kvällen på lite egenvård. Någon skön ansiktsmask, en bra film och kanske lite glassbåtar. Fredagsmys i finkostymen.


kavaj/hm, linne/hm-fashionagainstaids, treggings/boob, klocka/cocoo, halsband/elsaleonie

Och här är en dagens från föregående vecka. Kanonkulan visar sin rätta form. Här på bilden i v.36(35+2). Börjar få en viss känsla av att jag kommer att sakna magen när bebis kommit ut. Nu har jag vant mig med att vara osmidig och lite tjock. Det har blivit en del av mig. Klappa på magen, känna kickarna och vara nyfiken som ett barn på julafton över vem som gömmer sig därinne. 
Även om jag kommer att sakna magen så betyder såklart skatten där inne så mycket mer. 
Den där vildingen. Brås på mamma och pappa?

2 kommentarer:

  1. Oj ja nu äre nära...å vilken vacker å fin kula du har nu...runt hela dig lyser det en fin gloria...
    Själv jobbar jag å sliter så när jag kommer hem är jag helt förlamad å ligger bara i soffan å orkar inte göra nått...nu har jag dessutom däckat i en hemsk förkylning med muskelvärk mm...
    Ja äntligen är våren på G...fast de lurar tydligen snö runt hörnet sägs det...hoppas inte =(
    Ha en trevlig å mysig helg / Kramar från oss =)

    SvaraRadera
  2. Du är såååååå fin Ullis<3 vilken mage! :)

    SvaraRadera