torsdag 14 mars 2013

När bygden får kvalseriefeber.

Hemma och jobbar i dag. Ringer samtal och försöker dra in lite slantar. Trött som en tok efter en natt med alldeles för lite sömn, de där uppstötningarna gör mig tokig. Aldrig haft det tidigare och jag vet numera att det är hemskt, det känns som att man ska spy. Okontrollerat. Och mycket.
Tobbe vill skaffa någon form av skydd till sängen då han är så rädd att jag ska kasta upp någon härlig sörja mitt i natten eller att vattnet ska gå. Och jag förstår honom, sängen är ny och DYR så det kan vara läge att skydda den så gott det går i alla fall. Lite vuxenpoäng kan jag allt bjuda på.

I kväll startar en viktig tid för denna bygden. Hockeyn startar sitt kval till elitserien och hoppet är stort detta år. Och efter alla dessa år med bakslag så skulle det vara fantastiskt om de höll hela vägen och lyckas med det som de kämpat så för hela säsongen. Jag ska vara på plats för att det skulle tydligen drickas öl så någon måste köra samt att jag vill höra nya introt(som är grymt bra och gjort av Kalle Moraeus och bandet Civil War) på plats i arenan. Allt blir så mycket mäktigare på plats med spelarnas entré, publik och umgänge.
Så nog är det en spännande tid som vi har framför oss här i bygden. Elitserien eller inte nästa säsong. Ja det är frågan. Men jag vet vad jag hoppas på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar