torsdag 28 mars 2013

Gult är inte fult.

Solen skiner ute och det är inte konstigt att man längtar till sommaren, såklart med en förhoppning om att den ska bli finare än förra årets som i stort sett regnade bort här i Leksand. Tror vi var den kommun som hade mest nederbörd då och jag lovar, det var grått i stort sett var dag. Tråkigt värre men hoppet lever och det vore helt fantastiskt att få en solsommar igen. Kanske till och med jag kan masa mig till stranden för att försöka färga min bleka kropp.

Men för att inte vara helt utesluten om, i fall, att det skulle bli en trälig repris så önskar jag mig en regnjacka. Vuxenpoängen haglar in då jag inte ägt någon sedan barnsben men nu känner jag att det är dags. Kommer bli många promenader med vagnen och sedan har jag ju såklart hundarna, en klok investering anser jag. Och i dag damp det ner ett nyhetsmail från Lager 157 och jag hittade rätt direkt. Detta är så jag. 



 regnjacka/bondelid
 Tydligen har jag trillat in i den gul period då jag dras mot allt i denna vackra kulören. Så varför inte pigga upp de tråkiga dagarna med lite färg. Dock ekar kontot tomt just nu men högst upp på önskelistan hamnade den i alla fall. 
Och 300:- är verkligen ett kanonpris så skynda fynda säger jag bara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar