onsdag 6 mars 2013

Första träffen med föräldragruppen.

I går var det tisdag och vi var på vår första föräldragruppsträff. Endast ett par som jag kände till men sedan var det enbart nya ansikten. Roligt att se vilka vi var och det var en samling i alla olika åldrar och livssituationer. Jag kan tänka mig att det alltid är lite nervöst och tafatt i början på sådana här träffar och jag kan inte påstå att det var någon riktig pratkvarn i vår grupp. Det skulle möjligen vara min sambo men vi har tre träffar till innan bebisarna är planerade att kika ut och jag har en känsla av att det kommer släppa allt eftersom. Om jag hade haft bättre minne så skulle jag startat en fb grupp men såklart kommer jag inte ihåg allas namn. Gravidhjärna deluxe.

Under gårdagen pratade vi lite allmänt om hur våra känslor var när vi fick ett plus på stickan, första ultraljudet och framtiden. När vi pratat om det i mindre grupper så fick vi kika på en film om amning. Nyttigt som tusan för mig som är helt förvirrad i den här amningsdjungeln. Barnmorskan, Anna Wirén, var lugn och saklig. Hennes kunskap går inte att ta miste om vilket känns enormt tryggt. Fick lite fika i halvtid och till nästa vecka föll lotten på mig och Tobbe att ordna det. Så nu ska vi lägga ribban. Högt. Haha...det vill säga att det slutar med torra marie kex från längst in i skafferiet och en torr vetelängd ur frysen.

Så nu är första träffen avklarad och det känns verkligen som att det närmar sig med stormsteg. Vi är beräknade som nummer två i gruppen med vårt BF den 29/4 tätt följt av ett par som hade den 30/4. Kanske ligger vi där samtidigt och skriker av smärta. Skämtade om det i går och skrattade gott, antar att man aldrig ska säga aldrig. Kul att ha en grupp som ska följas åt under en tid framöver, även efter att bebisarna kommit till världen. Förhoppningsvis är det några av de nya ansiktena som man kommer att hålla kontakten med framöver. Och nu är det en vecka kvar till nästa träff. En hel lång vecka att planera in bakning och frågor man vill ha svar på.


 treggings/glammom, top/hm-mama, blazer/hm

Och här har ni magen i vecka 33 (32+0) som var i går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar