torsdag 7 mars 2013

Den bästa av torsdagar.

Vissa dagar blir helt enkelt bättre än andra. Och den här torsdagen klassa verkligen in som en av dem. Egentligen skulle det vara en helt vanlig arbetsdag med ett avbrott på eftermiddagen men se så blev det inte. För lite spontant körde min kära mamma hit. Så jag har fått ha en dag med henne och det var så välbehövligt. Inte gjort något speciellt men det behövs liksom inte, det räcker att man bara får ha mamma nära. Prata om sådant som man inte vädrar med någon annan, äta lite pannkakor och självklart visa henne det aningens stökiga hemmet för första gången. Fick paket till bebis och det var finfina kläder samt en snutte som var sådär mjuk och gå att man bara vill gosa in näsan i den och snusa. Jag hade turen att få finfina raggisar som hon stickat samt en mössa. Bara till mig liksom, allt handgjort, Made by mum♥ 

Jag har lovat henne att när hon kommer nästa gång(dvs om inte alltför lång tid) så ska jag bjuda på stenugnshembakad pizza och ett städat, välorganiserat hem. Länge sedan min mor fick se mig i ett ordnat hem då hon senast befann sig här hjälpte till med flyttpackningen och därmed stod mitt i kaoset av prylar och kartonger. Men nästa gång vill jag visa att vi kan ha det fint där bland annat hallen är färdig och alla saker har fallit på plats. Jag fick lite ny energi att färdigställa hemmet nu så jag hoppas att min käresta finns hemma under helgen så att vi kan köra för full fart. Elefanten här har lite svårt att utföra vissa sysslor så jag behöver den där hjälpande handen då och då även om jag helst vill göra sakerna på egen hand. Kan själv.

balifilt/tofsar&ting, lampfot+skärm/butiken

Nu sitter jag här hemma på sängen med den sovande farmen som sällskap. Mannen jobbar och har möte hela kvällen så jag sysselsätter mig med Tradera, fotografering, bloggning och tevetittande. Samtidigt som jag tänker på vilken underbar dag det varit. Fler torsdagar av denna sorten önskas igen. Och igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar