tisdag 5 februari 2013

Sju tiondelar passerat.

I dag är det dags att träffa barnmorskan för att kolla så att allt står rätt till samt ta en del prover. Jag har något som misstänks vara graviditetsklåda och det håller på att driva mig till vansinne. Det kliar, kliar och kliar. Konstant. Hela tiden. Och det spelar ingen roll hur mycket jag smörjer och återfuktar huden, det fortsätter ändå. Så det ska kollas. Och magmåttet. Blodtryck och lite kläm och känn på bebis. Mest rutinkontroller och nu när vi kommit så långt börjar dessa träffar bli täta. Varannan vecka är det tid inbokat, känns tryggt. Alltid skönt att ha någon att vända sig till för snart kommer antagligen nerverna krypande. Konstigt vore det annars.


Dagen till ära har vi passerat 70% av graviditeten och det känns helt ofattbart. Fortfarande. Och lika oförberedd mentalt som tidigare. Visst lite saker har införskaffats men det är ju enbart praktiskt. I går började jag åtminstone läsa igenom de där böckerna som rekommenderats när man väntar barn så det tar sig. Snart är det även dags för föräldragruppen och det ska bli mycket spännande. Träffa andra som just nu är i samma situation. Men tills dess så ska jag fortsätta läsa böcker och peppra stackars Eleonora med frågor och funderingar. Och förhoppningsvis sitter hon på svaren också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar