torsdag 28 februari 2013

När det känns som en stor kontrast.

Jo men visst. Solen skiner i dag också efter en seg start. När vi knatade morgonpromenaden var det molnigt men nu efter någon timme har det spruckit upp. Hur underbart är inte det. Och jag lever vidare i hopp om fler av dessa dagar. Som i helgen som snart är här. Vore väldigt fint om det gick att njuta av lite sol på nästippen nu när jag blivit ordinerad vila av läkare. 

På Instagram i dag har mina skånska vänner lagt upp bilder på sina snygga sneakers när de är ute och spatserar på grusiga vårvägar. Då det är några år sedan jag bodde på de breddgraderna så känns det så otroligt avlägset att kontrasterna är så stora. Vi har snödrivor med tillhörande isgator och där nere är det barmark och leriga åkrar. Det väcker så klart en längtan efter tunnare kläder och smidigare skor. Konstigt vore det annars. Tröstar mig med att det i alla fall kommer hit i sinom tid. 

Nu ska jag fortsätta med redigering av bilder och så småningom försöka orka med en promenad med dårarna. Dock blir det ingen trapp upp från vårt fina promenadstråk här i Leksand som går under namnet solvändan då jag under gårdagen fick en puls som var allt annat än hälsosam och flåsandet visade inga gränser. Obehagligt men jag lärde mig i en sak och det är att trappor inte är bra i dagsläget. Nej verkligen inte.


Buuuuu för trappor och backar ...och hurra(!) för plan mark!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar