söndag 17 februari 2013

En helg i lugna kretsar.

Ligger på sängen i mjukisar med välformade knän som står rakt ut så fort jag reser mig upp o rätar ut benen. Om några få minuter går kärestan av jouren och jag får hem honom efter ett dygn borta. Längtar enormt mycket och hoppas på en promenad, god middag och mys. För snart är det måndag igen och då är det bäst att passa på i kväll medans tid finns för kvalitetstid.

Helgen har varit lugnare än lugnast och jag har försökt att lyssna på kroppen som är lite ur fas och trött. Så frisk luft, vila med en go bok, chokladbollar och lite vuxentid med Nettan har bättrat på formen betydligt. Skönt häng hemna hos Nettan med en bit mat i går kväll och vi pratade igenom livet och förlossningar. Alltid gott för själen att prata med någon som själv upplevt det hela, två gånger om och på två helt olika sätt. Känns aningens bättre i dag när vi pratat igenom min oro. Det behövdes. Att få höra sanningen.

I dag har det plockats och sorterats massor. En mysig lunch på Siljan med sambon och efter det en frisk promenad med tokarna nere på åkrarna.

Men nu ska jag förbereda mig på att snart...mycket snart får jag krama mitt hjärta igen och familjen är hel igen. Vilket underbart avslut på denna dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar