måndag 18 februari 2013

Första för vecka åtta.

Som jag nämnde i går var det en lugn helg som avslutades med ett inlägg från mobilen. Och det har varit så skönt att vara utan måsten och gjort det som fallit sig in. Inte känna stress utan att de som ska göras, det görs med glädje. Och hjärtat såg resultat när han kom hem så nog har jag lyckats med något bra. Däremot har vi ett bekymmer. Vi vet inte vad vi ska ha för blommor i fönstren och som det ser ut just nu kommer det att sluta med murgröna på båge. Standard i vårt hem. Det var nämligen så himmelens kallt när vi flyttade under julen att alla blommor vi ägde förutom Mårbacka dog. Så tre finingar har vi som jag längtar ska blomma när sommaren närmar sig. Men tomt i fönstren kan det inte vara så inspiration och tips mottages tacksamt.




Nu sitter jag på kontoret och drömmer tillbaka till helgen och de härliga promenader som jag gick med tokstollarna. Det var full fart och djupdykningar i snön. Förmodligen för att leta sorkar men vad jag vet gjorde de inget vidare fynd. Vi lyckades till och med att masa oss ut på en långpromenad innan hjärtat hann med och det var så skönt ute. Sådär varm-kallt i luften att det var en ren njutning att lunka fram på åkervägarna. Och det var mörkt men tack vare halvmånen så behövdes inte ens ficklampan som jag tagit med mig för säkerhets skull. En ren fröjd för själen. 

Så jag hoppas att återstående tio veckor ska vara fria från foglossningar och andra smärtor så att jag kan ta mina dagliga promenader. De gör mig så gott med den friska luften och om jag så ska skjutsas på en spark av sambon som ska jag banne mig ut. 

Och nu blev det en salig blandning i detta första inlägg för veckan. Tror att min bestående trötthet märks av ganska så väl. Men härda ut. Det blir bättre.

Hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Ser att Piff å Puff är lika långhårig som ScoobiDoo är här hemma...men snart är det vår å då får voffen här hemma bli snygga igen...
    Hoppas du slipper magsjuka...den cirkulerar här i Glada Hudik åxå så just nu är det många hem som inte är så Glada ;)

    Ha D bäst / Kram =)

    SvaraRadera