fredag 18 januari 2013

När man har den bästa av fredagar.

Den här dagen har varit så härlig på alla sätt och vis från start. Vaknade till ett bitande kallt Ullvi och knatade en promenad med den lille herrn. Han var överlycklig som alltid och hälsade glatt på alla skolbarnen som var ute och lekte i snön. Det är bra mysigt det där att träffa skolbarnen varje dag, det har blivit en ny daglig rutin sedan flytten som jag kommer hålla fast vid. Att säga hej, småprata lite och knata därifrån med ett stort leende på läpparna av barnens härliga frågor och funderingar. Glad ända in i själen blir jag. Trotsade kylan(och idiotin att jag hade missat långkallingarna under påklädningsprocessen tio minuter tidigare, pucko!) och gick lite längre än vanliga "kvartersrundan". Vackert. Kallt. Pulshöjande. Befriande.





På kontoret har jag fått de bästa av nyheter levererad och hjärtat slår små frivolter av kärlek varje gång jag tänker på det. Så underbart fantastiskt att jag knappt kan tro att det är sant.

Så vi har faktiskt firat att det är en bra fredag i dag med fika, inget som jag kan påstå hör till vanligheterna direkt. Första semlan för året fick landa mjukt i magen. Alldeles färsk och min var fylld med mängder av härlig vaniljcreme(bästa sorten enligt mig). Med den i magen så kan bebis gotta sig lite och det är bara slutspurten kvar innan jag packar ihop för den här veckan och beger mig till goda vänner för att äta lite mat. Bättre start på helgen kan man knappast få.

En fredag med mitt hjärta översvämmat av kärlek 
och nu känner jag att livet är precis som det ska vara. Helt jägarns fantastiskt bra.

1 kommentar:

  1. gaaaah nu gör du det igen ju...berättar A men inte B...vill ju veta jag å va som är så härligt bra =)
    Kram från hon som inte är ett smack nyfiken ;)

    SvaraRadera