onsdag 14 november 2012

Härmed officiellt onsdag.

På språng i detta nu men jag hinner såklart slänga in ett inlägg här.
Ett ton grus har landat i mina ögon denna morgonen och jag blinkar febrilt i hopp om att tårkanalerna ska starta men än så länge går det lite trögt. Jobb står såklart på schemat och det vankas match i kväll. Om jag ska vara på plats eller inte vet jag inte riktigt. Skulle vara rätt så gott att gräva ner sig i soffan också. Bara mysa och slumra framför dumburken tillsammans med lite frysta hallon och favoritdrycken nummer ett; äkta kranvatten från Dalarna. Bättre kan det inte bli. Men det beslutet tar vi lite senare. Får väga för och -nackdelar mot varandra först.

Essie tjuvar mattes rester

På med skorna och sedan är det bara att kliva ut genom dörren med två stycken galna cairnterrier i ett härligt trassel av koppel. För synkade är de inte överhuvudtaget trots alla år vi levt tillsammans. Men det är såklart alltid spännande när vi är ute och går, hur man ska få ihop det med nosningar, bajsningar, kissningar och utskällningar av förbipasserande som inte faller Grynet i smaken. Långtråkigt? Knappast! Härmed sparkar vi i alla fall officiellt i gång denna onsdagen
(höll på att skriva tisdag...oops...)
och kör så det ryker!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar