söndag 18 november 2012

Att ha helg.

Städade ute vid nya bostaden i går så dammet yrde 
och jag fick order om att vara iklädd snygg munderingen.
 

Och det var nog klokt för astmans skull då jag trots munskydd var galet skitig därunder men andningen var inga problem så det måste fyllt sin funktion. Efter städandet, som är en förberedelse inför lagring av saker så blev vi bjudna på middag hemma hos godingen Nettan och hennes små knoddar. Otroligt gott och jag åt nog betydligt mer än jag behövde. Men jag kunde liksom inte låta bli. Trots att jag visste att det vankades tårta efteråt. Men vi lade oss i soffan framför Så mycket bättre och vilade lite, efter det var det inga problem att få ner en tårtbit. 
Fantastiskt trevlig kväll och det var två trötta själar som åkte hem och dök i säng. 

Och vaknade i morse. Det gjorde vi. Dunderförkylda med dunkande huvuden. Båda två. Så i dag fick det bli inställt att packa saker. Tråkigt då tiden är knapp men ingen av oss orkar hålla huvudet högt i dag så vi siktar på morgondagen i stället. Några timmar på kvällen är bättre än inget alls. 

Så nu fortsätter jag äta frysta hallon, dricka vatten och pyssla med mina julkort. Och vi har fått ny alldeles egen adress också. Så snart ska det adressändras så att vi får posten dit den ska. Tjihooo!! Många små steg kommer ta oss till målet och det känns grymt!! Men nu ska vi bli friska. 
Prioritet nummer ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar