måndag 1 oktober 2012

när samvetet biter sig fast...

Jag känner ett dåligt samvete som maler i mitt inre och det är för att jag försummat Er. Inläggen har inte direkt haglat ner här på bloggen de senaste veckorna och det enda försvar jag har är att jag inte kunnat sätta ord på saker och ting. Tror det har varit en form av skrivkramp där jag inte tagit några som helst bilder och huvudet har varit totalt blankt. 

Det är inte det att jag inte gjort saker om dagarna. 
Snarare tvärtom. 
Varje dag har jag träffat underbara vänner, myst, pussat på min älskling, knatat med vovvarna, gjort klart garderoberna, känt mig glad, känt mig ledsen, sökt arbeten, fått galet många komplimanger över min nya nyans på håret som jag är så fruktansvärt mycket jag och är klockren på en tjej med ett stort leende och kinesögon, kramat små busar, fikat på lokala, sett vänner blivit runda under fötterna, ätit god hemlagad mat, hört dagen efter historier, solat näsan, ätit årets första isglass(blev en twister som smakade himmelskt gott) och skrattat så att jag fått ont i kinderna. 
Och detta är bara ett axplock av senaste veckan och min helg.

Mycket har hänt. 
Inget finns dokumenterat bildmässigt dessvärre.
Och inte har jag fastnat på bild så att jag kan visa Er hur bra det blev när jag var hos min kära vän och fixade barret. Antagligen har det något att göra med min rädsla för att vara med på bild(ser bara ut som en heffaklump i mina ögon- sådär lockande att visa upp, hehe). Men det är under bearbetning och jag ska ta en bild. Jag lovar och svär. 

I dag startar Oktober månad och det känns bra trots de regntunga skyarna vi har här i Dalarna i dag. Men det är ju så att det finns inga dåliga väder enbart dåliga kläder så i kväll blir det en skön långpromenad innan middagen. Längtar. 
Hösten är härlig och det lockar till lugna hemmakvällar med god mat, skratt och så mycket ljust tända att inga lampor behövs.
Oktober du är välkommen- 
nu ser jag framemot många ljuva dagar tillsammans♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar