tisdag 23 oktober 2012

-Jag vill ha fredag i dag...

Jag säger som mina flickor...-Jag vill ha fredag i dag!!! Och det finns såklart en alldeles särskild anledning till det och det är ju att vi ska ha vår traditionsenliga frukost. Mmmm, träffa flickorna och äta varma ägg med massor av salt på samtidigt som vi tjattrar om livet. Det går inte att börja dagarna på bättre sätt för efter våra stunder så går man på ljuva moln hela dagen med ett härligt leende på läpparna. Precis som det ska vara. Mina underbara flickor!!


I dag är statusen fortfarande snörvligt och hostigt men jag har ett inbokat möte som jag måste ta mig till så jag ska alldeles strax göra mig i ordning. Det är nämligen hundarna som ska bli snygga och jag behöver nog mest bara göra det jag är bäst på...prata. Jag håller mig alltid i bakgrunden då Grynet avskyr trimningen och Tobias kan bli lite ilsk så här på senare år...han är gubbe numera och har fått bestämda åsikter men det tar Pillan hand om så fint.

I övrigt så ska jag försöka ta hand om mig själv och utföra lite arbetssysslor. Det har varit lite för lamt från min sida under några dagar så jag måste göra ett ryck men motivationen är lite bortblåst när huvudet är så tungt. Men som alltid, allt går om man vill så det kommer bli kanoners bara jag tar tag i detta. Men nu måste jag mätta magen lite mer innan jag går under. Hungrig som en häst mest hela tiden och jag gissar att det bara är att lyssna på kroppens signaler. 

Ha en finfin dag godingar!!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar