fredag 12 oktober 2012

Fredagar är fina dagar.

Dagen har gått i ett och jag har försummat Er här inne. 
Förlåt för det men tiden har inte räckt till då morgonen började upp och ner.
Det snöade här i Leksand.
Vad hände?

Det betyder ju att vinterdäcken måste på och vinterjackan likaså(fast jag kan väl lika gärna erkänna att jag haft min vinterjacka till och från under hela "sommaren"...).

Men kusarna fick efter lite försening komma ut i hagen då det behagade bli uppehåll och jag kunde fixa i ordning stallet. Lämnade det rent och fint innan jag åkte vidare till nästa jobb och ordnade en pinal innan jag kunde ta helg. 

Dusch, lunch och sedan hem till min allra käraste vän Nettan, som finns där som min stadiga klippa när det stormar och livet är upp och ner, för att busa lite med Hampebus och Mackan. Och såklart fika.  Det är ju trots allt fredag och då firar vi med kladdkaka, glass, bullar och kakor. Yum yum. Allt i en salig blandning när vi med kaka i munnen pratar så smulorna flyger överallt och hundarna gladeligen städar upp nedanför oss. Precis som vanligt.

Och nu ska vi äta. 
Kolla på hockeyn och hoppas att det blir som jag vill. 
För husfridens skull.

Fredag. 
En riktigt bra sådan.
Gillar´t!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar