måndag 8 oktober 2012

Från nattuggla till tröttmössa.

Tröttmössan sitter bänkad i soffan och funderar på refrängen men jag är så himmelens sugen på att kika på Underbart är kort. Tänka sig att jag har gått från att ha varit en riktig nattuggla till att numera vilja gå och lägga mig runt klockan 20:00. Helt galet egentligen men det kanske har att göra med min väg mot det vuxna livet. För det är ju som så att jag blir inte yngre direkt utan närmar mig sakta men säkert ett nytt jämt tal(ja, de är det där magiska/skrämmande 30 som tiden tickar mot). Bara att gilla läget och det positiva är att jag vaknar tidigare och piggare på morgonen, så det får gärna fortsätta och bli en riktig vana.

Hoppsan hejsan, men nu ramlade sambon in här hemma efter kvällens övning så jag måste nog vara lite social trots allt. Har inte sett till honom särskilt mycket i dag så lite pussande måste ju hinnas med innan jag däckar(det är på den nivån det är när jag ska sova). Ska bli spännande att se vad jag kommer drömma för spännande, har väldigt livliga drömmar och de känns så himmelens verkliga. 
Jag kan berätta någon dag om en bråkdel av mina drömmar, 
Ni kommer garanterat få Er ett gott skratt.

Men nu ska jag göra det som bäst kan göras denna tiden en måndag. 
Jag kryper upp i mannens famn och kramas så mycket det bara går. 

I morgon bär det av till stallet igen och jag längtar. 
Hästdoft.
Mmmmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar