måndag 8 oktober 2012

Att återvända till gamla jobbet.

Hej hej hallå!!
Här kommer bevis på att jag lever, varit dåligt med inspiration och framförallt tid under helgen då det varit full fart mest hela tiden. Och på kvällarna har jag däckat runt 20-21. Men nu är jag här. Livs levande. 

Denna veckan startar älgjakten vilket gör att jag är tillbaka på min gamla ljuva arbetsplats; stallet, så att "chefen" får ut och panga lite i skogen. Och jag klagar inte då jag får chansen att mysa med hästarna och andas in det där lugnet som det skänker mig att vara där. 
Möttes av dova gnäggningar när jag öppnade dörren i morse och skrapande hovar som ville ut i hagen och busa. För det är vad de gör. Jag släpper dem och då springer de några galna ärevarv med svansen i vädret innan det bildas ett totalt lugn och de börjar äta på höet med nöjda miner. Och jag kan inte annat än att betrakta dem med ett fånigt leende på läpparna.
 Mina kära fyrbenta vänner, så fulla i tok och så fulla i kärlek.

Hade självklart mina goingar till hjälpredor med mig och ja vad ska man säga. Tobias badade i vattnet nedanför dygnstacken som inte är rent om man säger så. Snarare är det mer bajs än vatten där och killen luktade mumma efteråt men var verkligen nöjd över sitt verk(mindre nöjd när han åkte in i duschen dock).


Grynet däremot höll sig till matte och valde att gå på plankan i stället. Klok tjej måste jag säga. Men jag har heller aldrig varit något stort fan av att bada i lortvatten. Det vatten killen valde att vada igenom är det till vänster i bild...en jättemysig sörja och mitt spontana uttryck var: TOK!


Och så gjorde vi ett fynd, ett mindre trevligt sådant då jag är livrädd för dessa varelser men men hjälp av grepen kunde jag vänligt förflytta den från boxen till dyngstacken där jag hoppas att den stannar. Åhhh...det bara kryper i kroppen när jag kikar på bilden och så fort jag skulle gå förbi för att tömma kärran hade jag järnkoll så att den låg där den låg...huvva...dagens värsta helt klart!!

När vi slutligen kom hem blev det lunch och sedan däckade jag tillsammans med Tobias på soffan. 
Men nu är vi vakna med lite grus i ögonen och ska ut på en promenad för att röra på påkarna lite. Skönt med frisk luft och lite ny energi.

Min lilla fina prins ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar