onsdag 24 oktober 2012

Att masa sig till kontoret.

Jag har bokstavligen släpat mig till kontoret i dag och kom in genom dörren alldeles anfådd av den otroliga ansträngningen att knata hela 10 minuters promenad genom Leksands centrum. Jag hoppas att det inte är min kondis som är katastrofal utan hälsotillståndet just nu med täppt näsa och halsont. Ber till gudarna att det är så det är. Vad ska jag göra annars? 
Måsta börja träna, huvva...hemska tanke...

Men nu är det dags att ta tag i arbetet som legat vilande några dagar och det är alltid lika trevligt att kila in på kontoret till mina godingar till vänner. För jag har ju nämligen sådan tur att SnyggMalin jobbar här så vi ses dagligen. Inte illa inte illa. 

Utanför fönstret singlar de höstgula löven mot marken och jag njuter av hur vackert det är, hösten är riktigt fin och jag är glad att vi har de fyra årstider som vi har. 
För jag skulle inte vilja vara utan en endaste av dem.  
Vintern. Sommaren. Våren. Hösten. 
Alla med sin alldeles egna speciella charm och glädje. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar