torsdag 23 augusti 2012

Reuinon med min "lillayster" hägrar...

Vissa dagar är man bara så där trött och slut att inget blir gjort. 
Jag är inte så bra på att hantera dessa dagar men därför ska jag nu göra ett tokryck och tvätta, diska och dammsuga så att jag kan ta emot min kära vän som kommer förbi till kvällen. Det är nämligen så att jag har en underbar vän som heter Lisa och kommer i från Hässleholm(min gamla hemstad). Vi har dessvärre inte träffats på nåt år nu och det sörjer jag. Men det ska vi råda bot på då hon äntligen har tagit sina saker och flyttat upp hit till oss i Leksand!!!! Som jag har längtat efter denna tokiga lilla skånetös. Världens sötaste med hjärtat på rätt ställe ska hon nu plugga här uppe i två år och det är ju bara så bra som det kan bli.Trots en åldersskillnad så märks det inte för vi klickade redan dag ett och hon kommer alltid att ha en alldeles egen plats i mitt hjärta.

Så i kväll är det äntligen dags för en reuinon med min "lillasyster". 
Ser framemot galet mycket update om vad som hänt i livet, skratt tills magen krampar och inbokning av fler kommande dejter. Woop woop!! Det här kommer att bli hur bra som helst!!!!


Jag är så galet glad att denna dagen äntligen kommit och därför måste jag nu sätta fart så att hon inte blir ståendes i hallen och får hoppa tvättsäck för att ens ta sig in i lägenheten. För så ser det ut just nu i skrivande stund. Helt sjukt! Hur kan en människa, två hundar och två katter stöka till så galet mycket? Det värsta är att jag mest har mig själv att skylla. För det är min röra. Mestadels i af. Det som jag kan svära mig oskyldig till är alla vita luddiga inälvor från Ikeas tygråttor som ligger lite varstans då Tobias kan får för sig att slakta dem med jämna mellanrum. Han gillar att massakera saker. Ordentligt. 

Så ja, varför fortsätter jag att skriva. 
Jo för att jag inte vill eller orkar städa.
Men. Jag. Måste.Verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar