tisdag 21 augusti 2012

Regngrått Leksand.

Vaknade till ett regnigt Leksand. 
Vad hände med solen och värmen vi hade i går?
Nu känns det genast som höst igen. Känns nära nu. Och jag gillar hösten. Att kura i soffan med tända ljus och cairnmys. Kika på film eller läsa en bok. Bara vara i lugnet. 

I dag bjuder dagen på en promenad med gummistövlar och regnjacka. Skönt att komma ut lite trots väderleken och sen komma in för lite lunch och hemmafix. Sånt som måste göras men är tråkigt trots att resultatet är underbart att se(dvs.diska, dammsuga, torka golv, damma). Men efter det ska jag plantera blomma och det ser jag framemot desto mer. Så roligt att förnya lite och jag har en känsla av att det kan bli bra. Riktigt bra. När hösten knackar på dörren kommer automatisk de där tankarna om att man vill förändra och förnya. Göra om. Det behöver inte vara stora saker. Det kan som sagt räcka med att köpa en ny blomma och plantera. Eller att byta kuddfodralen. Och vissa gånger kan det räcka bara med att städa. Städa så där toknoga att man ångrar sig när man kommit ungefär halvvägs. Varför började jag med det här. Och så kommer det nog att bli även i dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar