torsdag 30 augusti 2012

Nu har vi torsdag. Hela dagen.

I dag är inte vilken dag som helst för det är torsdag. Vilket betyder att det är dags att tillbringa en kväll på stadion tillsammans med x-antal tusen andra glada musikälskare. Och det bästa av allt är att jag ska få träffa Michaela. Alldeles för längesedan och det ska bli så gott att få krama om henne igen. Vi bor ju egentligen grannar men hon fick för sig att åka till Frankrike och sedan Stockholm så nu saknar vi henne här hemma i vårt alldeles egna Melrose Place. och vilken kanondag det här kommer att bli. Helt galet bra. Det gör inget om regnet beslutar sig för att ösa ner för jag ska få stå med min underbara skönhetsdrottning vid min sida och njuta av galet bra musik live. Woop woop!!

moi på Coldplay 2009
lite yngre, lite mer lugg, lite mer brunhårig

bild och kvalitet är katastrofal men för mig bubblar det upp massor av minnen och håren reser sig på armarna, varje gång.

 Så nu antar jag att jag ska sätta lite fart på mig själv. Allt är i stort sett klart när det kommer till packningen. Det är bara en liten sak(som ofta kan bli ganska så stor och svårbeslutad), vilka skor ska jag ha med mig? Och hur många? Men egentligen kan man väl aldrig få för många skor. Eller?

Och så ska jag diska upp det där berget i köket som aldrig tar reda på sig självt. Jag förstår inte .Såklart ska jag gå med doggisarna som sedan ska åka till mormor på mini semester, möte på banken och slutligen träffa läkaren. Och vips så är det dags att åka. Bara sådär så har några timmar gått och jag får sjunka ner i skinnsätet och luta mig tillbaka. Lita på mannen som kör(en av de få som jag känner mig trygg med och inte anser att det är bättre att jag kör) och lyssna på bra musik. Prata om veckan som gått, händelser och såklart en hel del ordbajsande från min sida.
Något annat vore konstigt.


Hoppas Ni alla får en galet fin torsdag!! 
Puss på Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar