lördag 25 augusti 2012

Den bästa av fredagar...

I går var den bästa av fredagar. 
Morgonen började med mysfrukost med mina underbara godingar plus gäster. Jag älskar vår relativt nyfunna tradition som infördes i våras att träffas en gång i veckan på mysiga Gårdscaféet för frukost. Runt åtta tiden är alla samlade och vi hugger in på deras buffé inna vi slår oss ner och börjar njuta av att fylla buken med mat och hjärtat med kärlek. Jag verkligen älskar dessa morgnar och de är perfekta då jag annars har svårt att äta frukost och komma upp på morgonen men detta gör att jag får den bästa starten som finns. Dessvärre saknades Michaela som är bort på jobb men snart är hon äntligen åter hos oss. Längtar!! Som gäster hade vi min käresta och våran goda vän Martin som väldigt gärna ville hänga på denna morgonen. 
Tack för bästa starten mina älskade <3

Johanna, Michaela och Malin<3

Efter frukosten blev det lite jobb här hemma i soffan då jag hade kramp i en muskel och blev liggandes. När det lugnade sig lite masade jag tio ben ut på promenad. Hundarna var överlyckliga och sprang runt som tokar. De stunderna är hjärtvärmare. När vi passerade Siljan fick de ta sig ett dopp och när vi kom hem dog vi på golvet en stund...bara för att vi kunde. Så skönt att ha en trött kropp och bara slappna av med två troll jämte sig som är precis lika trötta. 











När kvällen kom så intogs soffan återigen med lite rester och fortsättningen på filmen Hungergames.
Okej film. Men som oftast tycker jag att böckerna är tusen gånger bättre för jag älskar detaljerna och vill kunna fantisera mig bort och bygga upp hur jag tror att det ser ut. Jag hade inte samma vy över det hela som filmmakaren. Men så kan det vara.

En fin fredag kväll och i dag är det lördag och jag planerar att den ska bli lika bra som gårdagen. Frukosten är intagen och en god vän kontaktad då det vankas promenad. Lite städning, diskning och all den där rena tvätten som inte viker sig självt. Ja. Det gör jag först. Så är det klart.

Ha en fin lördag godingar!!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar