fredag 17 augusti 2012

Att få paket bara sådär...

I går kom en kär vän hem på lite vaniljkesella och hallon på ballen.
Solen sken och det var underbart att återse henne då vi inte haft tid och möjlighet sedan midsommar. Det är hur lång tid som helst men finally lyckades vi styra upp det. Uppdaterade oss om vad som hänt och konstaterade skrattande att vi inte gjort så mycket mer än att jobba. Hela sommaren. Det kändes rätt deprimerande att inse det men samtidigt med vädret som varit så kanske det var ett rätt så smart drag av oss båda. För det är inte så att man varit på jobbet och längtat ut när det regnat småspik utanför. Leksand har fått mest regn på hela sommaren. Då kan Ni säkert föreställa Er hur bra det är att arbeta inomhus i värmen. Och nu är det helt okej att vara arbetslös...förlåt...mellan två jobb när solen har hittat hit. En helt underbar eftermiddag som jag spar i min minnesbalk och ser tillbaka på med glädje.Timmarna flög i väg och jag tyckte att det vart avslut alldeles för snabbt men som alltid går det fort när man har trevligt. Jag mår bra i själen i dag och ser framemot en date inom snar framtid igen!!! Och snart hoppas jag att vi kör i gång med våra frukostar på GC. Saknar det!

Och tydligen har jag varit snäll också...
För jag fick ett paket. Helt galet bra för jag älskar paket. Att vara lite nyfiken och inte ha en aning om vad som gömmer sig därinne...
Varför jag fick det vet jag inte, tror inte att jag förtjänat det men som alltid är hon påhittig och snappar upp små saker som man säger att man vill ha och önskar sig en vacker dag. Och nu har hon gjort det igen. En riktig fullträff.


Det fick ligga till sig under natten.
Allt för att bygga upp lite spänning men till frukosten kunde jag inte hålla mig längre. Av med papperet i en rasande fart och upp med kartongen och lite av fyllningen...och där i låg en sak som symboliserar mig och som jag suktat efter en längre tid. Budat på tradera, klämt på i butiker, spanat på webshopparna. Jag har helt enkelt suktat. Och nu är den min!!!! 


Här har Ni mig. Lilla My.
Så här ser jag ut. Här har Ni mitt temperament.

1 kommentar:

  1. Amen, vilken underbar liten present!! Förstår hur glad du måste ha blivit!

    SvaraRadera