torsdag 19 juli 2012

Min midsommar 2012



Här kommer lite bilder från midsommar.
En trött Ulrika kan jag lova
då vi kom hem från en snabbvisit i Norrland dagen innan...
Käkade en god lunch hemma hos Martin
och njöt av det fina vädret.
Jag hade lite problem att hitta något att sätta på mig
men det fick slutligen bli denna godingen från Monki.


Tobias valde att sova sig igenom större delen av dagen...
och det såg riktigt skönt ut!!!


Här har kämparna lyckats få upp midsommarstången
hel och hållen inför 25- 30 000 personer.


Och jag var såklart på plats mitt i smeten!!


Midsommardagen for vi ut till Ullvi och hälsade på släkt och vänner.



Och även hör höll stången...
annat var det för ett år sedan då den brast i två delar....


Jag och mina pojkar ute på  turné;-)

En riktigt mysig midsommar som inte riktigt blev som jag tänkt
men jag hade roligt och det är huvudsaken.
Midsommar i Dalarna är något alldeles speciellt
och kommer nog aldrig att lämna byn under denna helg...
det här är traditioner när de är som bäst!!

1 kommentar:

  1. HAHAHA...skrattar ihjäl mig när ja såg bilden av Tobbe igen....vet inte vad det är med den bilden men den är hysteriskt rolig... ;)

    åh va fin du var i midsommarutstyrseln... =)

    du efterlyser boktips...kan rekommendera "serien" som jag läser nu...författaren heter Peter James och första boken heter Levande begravd...jag är på fjärde boken nu och de släpps en en bok om året ungefär...den ska ju översättas till svenska först...och jag tror att han skrivit 7-8 av dem...man behöver inte läsa i ordning...de är självstående "mysterium" men det går en röd tråd igenom från början eftersom man får följa Kommissarie Grace...

    Hoppas du har en fin helg / Kram =)

    SvaraRadera