torsdag 5 februari 2015

Surprise på gång.

Hallelujah!

I dag kom vi i väg till jobb och dagis. Så underbart och det var full fart från det att jag kom till kontoret till det att jag släckte lampan, larmade och låste dörren för dagen. Många timmar med full aktivitet. Huvudet är bra mossigt nu men så skönt att jag fick i väg en hel del post och paket som legat på vänt. Sådant som jag inte kan göra hemifrån. 

för två helger sedan grillade vi korv med denna utsikt. världsklass.

Nu har jag packat. Till mig. Och till August. 
Kärestan, ja han packar sina egna saker. 
För i morgon är det avfärd till okänd destination för min del. 
August vet. Kärleken vet.
Men inte jag.
Det enda jag fått veta är att mamma ska ha Grynet. 
Att vi ska bo hemma hos någon.
Och att när vi anländer i morgon så bjuds det på tapas.
Inte mycket mer än så. 

Och jag kan lova att kontrollmänniskan i mig har haft bekymmer under några dagars tid. Jag kan inte slappna av när jag inte vet vad som väntar. Det har verkligen varit några dagar av balansgång. Ångest och glädje, högt eller lågt. Än så länge har jag lyckats hålla ångesten i schack  någotsånär. Den har åtminstone inte övermannat mig. Tack för det. I det här fallet känner jag att jag inte har så mycket och välja på, kärleken har valt att hitta på något "hemligt". Då är det bara att gilla läget. 
Och lite spännande är det allt. 
Vad kan det vara? 
Ja. 
Det visar sig helt enkelt i morgon. 
Det gör ju det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar