måndag 5 januari 2015

När man inte tar sig i kragen...

Måndag. 
I dag är det skärpning för fröken Hagström.
Jag nämnde i ett tidigare inlägg att jag skulle ta tag i mig själv. Det gick så där. Fröken hopplös enorma sockersug tog överhand. Inget räknande och huvudet i sanden. Krasst med sanningen. Ja. 
Så därmed vet jag att det blir plus på vågen på onsdag. Frågan bara hur stor skadan är efter denna julens alla godsaker som intagits. 
I dag räknar jag dock. Kan tyckas onödigt då jag ligger brutalt på minus med veckobonus och allt som hör till i dag men jag vet trots allt läget och det är nog absolut bäst att påbörja räknandet och framförallt antecknandet för att komma i fas med bra vanor.

Så dagen startade med en frukost bestående av kanelkokta äpplen och päron tillsammans med lite annan god färsk frukt. Till det naturell yoghurt och lille Aggelito som sällskap. Bra start. Just nu står han och såga i granen, ska jag ta det som ett tecken att han vill dansa ut julen i förtid? Eller vänta, nu lämnade han granen och ska såga isär sin hockeyklubba.


Men nu ska vi packa ner den här busen i vagnen så att han får sova och jag ska röra mig in mot Noret. Uppfriskande och min förhoppning är att jag ska hinna arbeta lite innan han får för sig att ha sovit klart för dagen. Lite feber som spökar och det är tur att vi har röd dag i morgon så att vi har en extra dag för kurering innan det vankas förskola återigen.

Hoppas ni får en finfin dag allihopa!
Kramar ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar