lördag 31 januari 2015

Lördagssammanfattning.

Vilken dag. 
Vaknade tröttare än tröttast och med en liten knodd som hade högre feber än gårdagens siffror. Bra start. Dock inget att göra åt. På med kläder, i med frukost, in  i bilen och i väg till förskolan för städning. Denna veckan är nämligen vår städvecka på förskolan och då det var första gången för vår lilla familj så kändes det bäst att komma i gång i tid. 

August var så klart med. Och det kan man ifrågasätta huruvida det var bra eller dåligt. Jag tror han hällde ut alla leksaker som kom i hans väg, piuuuuhh. Och när det till slut var dags för honom att sova så gick städningen helt plötsligt bra mycket snabbare. Haha. Men han hade roligt och det är allt som betyder något. Dessvärre så sprang klockan i väg då vi tydligen är aningens för pedantiska och tiden sprang i från. Sambon som skulle i väg på halvårsmöte med Superstars gjorde att vi fick packa ihop för dagen och återkomma i morgon. Dock blir det bara jag och lilleman då vilket känns som en spännande utmaning. De gråa håren kommer att frodas har jag en känsla av. 
Jojo. Det blir nog bra till slut. Rent och fräscht till personalen och barnen kommer det i vilket fall som helst att vara på måndag morgon. 


Efter städningen så skjutsade vi sambon till sitt möte och åkte därefter för att handla lite. Något som jag bävar för att göra varenda gång när han är sjuk för då kan han nämligen inte gå på sina ben och jag måste bära honom överallt. Något som är så tungt. Han är inte direkt någon lättviktare om man säger så. Ryggen min är helt sned efter dessa två krassliga veckor och att gå på affären med honom på höften var inte någon hit. Men jag överlevde. Han överlevde. Och vi fick med oss maten hem. Väl hemma kilade vi in för att gratulera farfar som har namnsdag och fyller år dagen till ära. Hipp hurra! Lite tårta och lek hann vi med innan det var dags att göra natten och krypa i säng. 

Och nu sitter jag här ensam. Farfar gav nämligen upp hockeytittandet när Leksand låg under med tre mål och det har bara trillat in fler mål efter att han gick härifrån. Suck. Ja, då vet man att det inte är värt att yttra för mycket när sambon kommer hem. *blinkblink* Han kommer inte att vara på bra humör. Blää. Men jag förstår honom och jag hör redan bilarna som gett upp innan slutsignalen i arenan har ljudit. Det går nämligen ett pärlband av bilar förbi här utanför just nu.

Nej. 
Nu slötittar jag vidare på lite Morden i Midsommer innan jag också gör natten.
Hoppas ni har en trevlig lördag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar