lördag 29 november 2014

En lördag i snorpapperets tecken.

Bacillerna har invaderat hemmet och lillmasen sover just nu efter en dos alvedon och lite nässpray. Jag hoppas verkligen att han får sova hela natten, han behöver det.
 Sambon behöver det. 
Jag behöver det. 
Hela familjen behöver det.


Det är trots allt söndag i morgon och inte vilken söndag som helst. Första advent är här. Och nedräkningen till jul har börjat. Något som kändes väldigt avlägset för inte alls så lång tid sedan men nu står vi alltså här. Ljusstakarna står redan på plats i fönstret, i morgon åker även stjärnorna upp samt lite annat lull lull. Vi har inte så mycket. Och vi får inte plats med så mycket. 
Men självklart gör vi vårt bästa. Hyacinten blommar för fullt på vedspisen och sprider en behaglig doft. Doften av jul. Som ni ser i tidigare inlägg har August´s önskelista publicerats och nu ska jag bara finna ut vad vi ska köpa till vår lille Toker. Men innan vi kommer så långt som till "julklappsinhandling" och julafton så börjar vi med första advent. Julskyltningen ska besökas, som sig bör. Här i Leksand är det så mysigt att knata runt bland alla tända eldar, marknadsstånd, påpälsade människor och doften från glögg som serveras lite här och var. Jag ska leta krans till dörren och kanske slå till på en amaryllis eller två. Ja, och så ska jag kika rent allmänt. Förhoppningsvis träffar vi på tomten också, vill så gärna se August´s reaktion när han för första gången stöter på den rödklädde bullriga farbrorn som besöker alla barnen en gång om året för att dela ut fina paket. 

Så där har ni vår söndag. 
En dag som blir lite festligare än denna lördagen varit(om inte febern går åt fel håll vill säga) då jag mestadels torkat snor och jobbat på att få i Toker vätska. 
Inte festligt men ack så nödvändigt.
Nej, första advent i morgon men först lite sömn och drömmar om att vakna upp 
och mötas av en frisk Toker. 
Låter som en alldeles perfekt dröm om du frågar mig. 

Nattinatti♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar