torsdag 23 oktober 2014

Vi gillar Geggamoja!

Jag har ett bultande hjärta för kläder som är svensktillverkade och ekologiska så långt det bara går. Det känns bra i magen att köpa till min son och veta att vi gör så gott vi kan för att inte förstöra vår arma miljö mer än mänskligheten gör i dag. Och i dagens läge har det tack och lov blivit så mycket lättare att hitta kläder som uppfyller de kraven och inte kostar skjortan. För så var det nämligen tidigare, att alltför många inte hade råd att införskaffa de kläderna, hur mycket de än ville, så tillät inte plånboken det. Men tiderna ändras och priserna har sjunkit en aning. 
Grymt som attans. 

geggamoja/oiidesign

Och just nu så gillar jag märket Geggamoja lite extra mycket. 
Fina färger, inte för kaosartade mönster utan snarare alldeles lagom lekfullt. Precis som det ska vara. Är man barn ska man självklart få busiga kläder. Tröjan ni ser på bilden ovan tycker jag ser alldeles perfekt ut i materialet, mjuk och skön med snygga stjärnor.  

geggamoja/oiidesign

Åhh den här randiga farfarströjan är såååå fin!!
Dock finns den inte i August storlek men om den gjorde det...då, ja då skulle den få flytta hem till oss. Det kan jag lova.

Värt att spana in lite extra om ni är på jakt efter finfina barnkläder i bra kvalitet.
Geggamoja.
Gillar´t!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar