tisdag 6 maj 2014

Några dagar till helg.

Helgen hastade förbi men jag är nöjd med vad vi hann med. 
Långa promenader med barn och hund, städning, tvättning, dop för lille Per, storhandling och byggande av egna pallkragar till årets plantering. De är inte riktigt klara ännu men jag har sågat klart allt som sågas ska och till helgen har jag planerat att borra och montera i hop dem. Har jag lite tid över så ska de målas också. Det är bara färgen jag är osäker på, Vit eller faluröd. Faluröd eller vit. Alla dessa beslut här i livet.

Men det lutar åt vit. I kväll har jag också planerat in att få ner alla frön i jorden. Kanske en aningens sent men jag hoppas att det ska gå bra. Så vi har haft en helg med full fart och massor av saker som klarats av och nu siktar vi på att det ska bli en minst lika effektiv helg som komma skall.



Men först har vi tisdag, onsdag, torsdag och fredag innan det är dags för alla projekt att tas i hamn. Några dagar av arbete och vardagsrutiner tillsammans med lilleplutt som just nu hänger med mig på arbetet. Snart vankas dagens långpromenad som alltid på eftermiddagen. Men nu lite lunch och bus med tokern som sitter och snackar här jämte mig.

Happy tuesday folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar