torsdag 24 april 2014

Minus på vågen och det ska firas med rollokola!

Jo men visst. I går skrev jag ett kort inlägg innan jag hastade till bilen och begav mig till Gräv där jag väger mig och träffar coachen Anna. I går var inte Anna på plats men likväl så var det vägning och som alltid nervös innan siffrorna stannar till på skärmen. 

Resultatet visade -1kg. 
Det vill säga att nuvarande viktstatus ligger på 76,8 kg och jag har totalt minskat -6,3 kg. Extra bonus är att jag har gått ner ytterligare -3 kg vilket betyder en till stjärna i boken!! Woop woop!! Hur bra är inte det!!!

Så underbart att det fortfarande fungerar och det gör mig så lycklig. Jag kan också! 

Då jag förra veckan uppnådde mitt första delmål på 5% viktminskning så betyder det att jag får nyttja min belöning. Något det är dags för i dag. Om ett par timmar ska jag slå mig ner i frisörstolen och låta Nathalie utföra sin magi på min otämjbara lejonman. Färgen har vi redan spikat. Det blir en härligt somrig rollokola. 

bild:HÄR

Men. Det finns ett stort MEN med det hela. Jag har inte en susning om hur jag ska klippa mig. Saxen måste sättas i mitt hår, så är det bara. Det är långt, slitet och tråkigt. Självklart kan man enbart toppa det. Men, återigen ett men, hur kul är det egentligen när man nått ett delmål och ska göra en förändring att man då väljer att enbart toppa håret. Nej, google och jag ska umgås lite nu och självklart återkommer jag med före och efterbilder. 

En väldigt annorlunda känsla när man går till frisörskan och vet att jag har verkligen gjort mig förtjänt av detta. Det är så härligt och jag längtar redan efter att få sätta nästa delmål som jag nu jobbar stenhårt mot. 
Nu: "googlehäng".

Puss på Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar