måndag 17 mars 2014

Mitten på Mars, redan?

Mitten på Mars 2014 och jag har haft veckor som varit mer än fulltecknade därav min frånvaro. Det har inte känts aktuellt att skriva samma saker vareviga dag, för det är ganska precis så det har sett ut, alla dagar på samma vis. Jag tror det är vad man kallar vardagen, inte första gången jag lever i den men det är första gången med en liten minimänniska i mitt liv. Nya rutiner för att få vardagen med allt vad det innebär att gå ihop, som exempelvis arbete(jobbar nu 25%), dagens måltider, träning och roliga aktiviteter... 

Den senaste veckan har det skett lite förändringar i mitt liv så som att jag har kommit i gång med träningen och ändrat min kost. Och jag börjar med det, tills jag har fått in det till en vana som sitter som berget och inte känns bökig som det gör i dag. Jag vill att det ska vara en vana som verkligen sitter inne i märgen och bara flyter på precis som alla andra vardagsbestyr- borsta tänderna, duscha, tvätta, diska, ÄTA...ja, jag tror att ni förstår. En ny rutin.

Jag ska skriva mer om det i ett separat inlägg, vad jag har valt för väg att gå. Men jag kan säga så mycket som så att jag mår tio gånger bättre bara på 7 dagar och det är så otroligt peppande!!! Och om jag mår så här bra efter 7 dagar hur ska jag då inte må om säg....77 dagar? Jag kommer vara fräschare än fräschast(heter det verkligen så?)


Helgen har verkligen varit av den tråkigaste sorten, vi har storstädat och tvättat kopiösa mängder tvätt. Kändes sådär i lördags kväll när vi inte orkade laga mat och käkade rester direkt ur matlådorna samtidigt som man drömde om en fin middag på restaurang men i dag är det såklart en otroligt skön känsla inombords, den där känslan när man vet att hemmet är rent. Ingen disk som står på bänken och stör under frukosten. Bara rent och väldoftande av citrondoftande såpa.

Och vi smet i väg, hela familjen, en gång på lördagen och en på söndagen, ut i friska luften och solens varma strålar från den klarblå himlen för lite promenerande. I bland kan en paus från det tråkiga vara så nödvändigt, gå ut och få ny energi till att orka fortsätta med det som måste göras. Busen har varit på strålande humör som vanligt trots en lite trilskandes förkylning men inget som stoppar honom från att röja runt i hemmet som den vilde han är.




Nu har vi alltså måndag i mitten på mars och jag ska köra i gång och arbeta lite medan pojken fortfarande sover gott i vagnen. Snart vaknar han och då är det full fart framåt som gäller. 

Bara att hänga med, annars hamnar man lätt på efterkälken.
Och vem vill det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar