onsdag 22 januari 2014

Tur och retur till Djurås

En bättre onsdag. 
Vi placerade oss nämligen i bilen strax efter lunch för att åka till Djurås och hälsa på Maria(Johan, som också bor där var på jobbet och tjänade stålar). Och katten Nils såklart. Stackaren som blev utskälld av min byracka i sitt eget hem, att gå bort med Grynet är inte det lättaste. Hon kan inte riktigt föra sig när det kommer till rädda fyrbenta varelser som kan få för sig att springa. Borde skicka henne på en uppförandekurs omgående så att man slipper skämmas.

Men men, efter att damen skällt ut stackars Nils så fick jag en kopp te och August inspekterade golvet, sladdarna och allt annat som kan vara av intresse för en minimänniska. Och det var så skönt att slå sig ner och bara få prata lite en stund, med någon som är intresserad och lyssnar på vad som finns att säga, viktigt som oviktigt nonsens. En sådan där person som värmer själen och alltid spritter av glädje och positiva vibbar. För sådan är hon, fina Maria. Och då vi inte har träffats sedan december månad så fick jag och August en varsin julklapp. Hur gulligt är inte det? 

Till mig var det produkter som "Tant Mia" tillverkat alldeles på egen hand och då jag 2014 siktar på mer ekologiskt, närproducerat och naturligt som möjligt så passar detta perfekt!! Tack!! Och minimänniskan hade turen att få den finaste lilla mössa som "tant" stickat alldeles själv i den där härligt blå/turkosa nyansen som vi gillar så mycket. Åhhh, sååå fin. Dock har minimänniskan växt lite så dessvärre var huvudet lite för stort för hantverket och vi fick oss dagens skratt.



Men vi är glada bara över tanken att kära vännen stickat denna till busen. Att den sedan inte passar riktigt spelar ingen större roll tycker jag.

Det är tanken som räknas.

 

Efter en hel del babbel om än det ena än det andra så var det dags att packa in kompaniet i bilen och fara hemåt så att inte minis schema sprack totalt. Men förhoppningsvis ses vi snart igen. Först ska de bara åka på en liten semester och ha det bra.

Sen, sen är det dags för te och snicketisnack igen.
Och jag längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar