lördag 14 december 2013

En lugn dag...

Vad hände? 
Jo datorn har bortprioriterats. Totalt. Mailen har jag skött via telefonen och sedan har det inte varit så mycket mer. Lite ovant men ganska skönt också.  Men när hockeyn rullar på teven och det inte ser så lovande ut för det lag vi hejar på här hemma så då kan man likväl starta datorn och sysselsätta sig med sådant som legat vilande under den gångna veckan.

Jag har haft en vecka där dagarna flutit samman i ett enda virrvarr. Missade en fika med två fina tjejer i onsdags då jag var helt ute och cyklade vilket gör att den här förvirringen blir ett irritationsmoment. Men tack och lov fick jag avsluta veckan med en trevlig träff i Borlänge. Mötte nämligen upp kära mor och systerdotter för lite julklappsshopping. Och det började bra i ett hiskeligt tempo, julklapparna var avklarade på nolltid men sedan hamnade vi på IKEA och tiden rann i väg så det var becksvart ute när det var dags att fara hemåt. Jag förstår inte, vad är det man gör inne på IKEA som gör att tiden springer i väg? För det var inte så att vi handlade mängder, nej totalt på oss tre personer så var det bara sex artiklar. Och ändå försvinner timmarna där inne. Helt otroligt. Men ack så trevligt och även om August hade en riktig mammadag så accepterade han Linda som chaufför och "skötare" på slutet. En perfekt avslutning på veckan och början på helgen. För nu är det precis det. HELG. 

 August sommaren 2013

Sååå skönt och i dag har det varit otroligt lugnt för att vara det här hemmet och jag tror att vi behövde det. Fick fint besök från grannbyn. Tomas, Sofie och lille Per var ute på en promenad och kom förbi här hemma hos oss och kollade in vår lilla stuga och fikade lite. Så mysigt och jag har så svårt att förstå att August har varit så liten som lille Per är...det är sant som alla säger att man glömmer så otroligt fort. Alldeles för fort!
Förhoppningsvis får vi lite saker uträttade i morgon. Baka lussekatter, ordna med julkort, fika gott och tiotusen andra roliga "måste göra" saker.

Därför ska jag nu efter att ha lyckats natta August för första gången i sin spjälsäng nu krypa ner i min egen säng och hoppas att jag får sova hela natten. Hur stort vore inte det. Vår stora pojke i sin nya stora säng. Jag får återkomma i morgon om hur det har gått!!

Sov sött!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar